Titulní obrázek

Mezi Fiatem a Volkswagnem to začíná vřít

Automobilka Fiat vešla do rozepře se společností Volkswagen. Německý výrobce byl nařčen z přílišné cenové agresivity. Podle šéfa italského Fiatu Marchionneho se Němci snaží v krizovém období zabrat největší část trhu. Samozřejmě Volkswagenu se toto jednání vůbec nelíbí, obratem vyzval Marchionneho k odstoupení z čela asociace evropských výrobců automobilů ACEA.

Marchionne je přesvědčen, že jde to masakr jak v cenách, tak v maržích. Následně požádal Evropskou komisi, aby zasáhla a pomohla automobilovému sektoru se současným přebytkem kapacity.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Volkswagen nejdříve odpověděl zdrženlivě. "Podnikáme v konkurenčním prostředí," řekl vedoucí prodejů značky Christian Klingler a dodal, že tlak na cenu očekává i do budoucna. Ovšem pak už se společnosti přestalo toto chování líbit a konstatovali, že setrvání pana Marchionneho v čele ACEA je neudržitelné. Z jejich pohledu jsou jeho komentáře opět neprofesionální, a proto ho vyzývají k odstoupení.

Skupině Fiat klesl v červnu meziroční prodej aut v Evropě téměř o sedmnáct procent. Volkswagenu přitom o čtyři procenta rostl. Německá automobilka v prvním pololetí vytvořila provozní zisk 6,49 miliardy eur, což je meziročně o sedm procent více. Skupina Volkswagen je nyní druhou největší automobilkou na světě, první je americký koncern General Motors. Do roku 2018 chce zvýšit prodej na více než deset milionů vozů a stát se světovou jedničkou. Fiat začátkem tohoto roku zvýšil svůj podíl v Chrysleru na 58,5 procenta z předchozích 53,5 procenta.