Fiat 500 Turbo

Model Fiat 500 rozšiřuje automobilka o novou výkonnou variantu, tou je verze Turbo. Hierachie vozů se tímto trochu pozmění. Model nyní stojí mezi Abarthem 500 a ostatními pětistovkami. Automobil je však určen pouze pro severoamerický trh.
Pod kapotou 500 Turbo pracuje přeplňovaný benzinový agregát 1,4 MultiAir o výkonu 99 kW a točivém momentu 203 Nm. Jednotka je kombinována s pětistupňovým manuálem. Jedná se o stejné pohonné ústrojí jako v Abarthu 500 pro Evropu. Fiat 500 Turbo je ale určen pro americký trh, kde Abarth 500 dává 118 kW a 230 Nm. Na starém kontinentu jsou tyto hodnoty k dispozici až v rámci příplatkového paketu esseesse. S „evropským" Abarthem 500 má 500 Turbo společné i mnohé detaily karoserie.
Po jeho vzoru je příď výrazněji tvarovaná, přední převis je oproti běžné 500 o 6,8 centimetrů delší. Větší otvor pomáhá s chlazením motoru, menšími otvory po stranách je veden vzduch přes mezichladiče. Přední světlomety jsou zatmavené. Na boku zaujmou širší prahy a 16palcová hliníková kola, brzdové třmeny jsou lakovány červenou. Linii střechy prodlužuje zadní spoiler, který pomáhá i aerodynamice. Rámečky kolem koncových světel jsou černé a ne chromované. Záď dále upravuje difusor. Karoserie může být lakována bílou, černou, červenou, měděnou, stříbrnou, šedou, nebo speciální zelenomodrou barvou.
Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.
Uvnitř nechybí sportovní sedačky nebo přepracovaný volant a hlavice řadicí páky se stříbrným prošíváním. K dispozici jsou kožené sedačky s vyhříváním, které mohou být černé, nebo černo-červené. Výbavu může rozšířit hudební systém Beats z dílny firmy Dr. Dre s šesti reproduktory, osmipalcovým subwooferem a 368wattovým zesilovačem. Vedle silnějšího čtyřválce a pozměněného vzhledu 500 Turbo dále disponuje upraveným výfukovým potrubím a sportovně naladěným podvozkem. Průměr předních kotoučů pak vzrostl o 25 mm na 282 milimetrů.
Automobil se v USA začne prodávat během letošního podzimu, jeho cena je stanovena na 20.200 dolarů (cca 410 tisíc korun) včetně poplatku za přepravu. To je o 2.500 dolarů (asi 51 tisíc Kč) nižší částka než za „americký“ Abarth 500.